تهدید بیش از ۷۰۰ نفر از فعالان رسانه ای و سیاسی

???? این پیامک به منزله آخرین هشدار امنیتی است

زیتون- امروز ( پنجشنبه) بعد از ظهر جمعی از فعالان رسانه ای، سیاسی و اجتماعی پیامکی تهدید آمیز مبتنی «آخرین هشدار امنیتی» دریافت کرده اند.

به گزارش زیتون در متن پیامک آمده است:Untitled

هشدار:
«هرگونه ارتباط و همکاری با عناصر معاند خارج از کشور از طریق ایمیل، پورتال های امن و سایر وسایل ارتباطی عملی مجرمانه و موجب پیگرد قضایی است. ضروری است ارتباطات خود را قطع نمایید. این پیامک به منزله آخرین هشدار امنیتی است.»

پیگیری های «زیتون» حاکی از این است که  این پیامک از چهار شماره تلفن متفاوت برای حدود ۷۰۰ از افرادی که با رسانه های به نوعی مرتبط بوده اند، فرستاده شده است.

درحالی که روزنامه نگاران، گرافیست ها و ویراستاران فعال در روزنامه ها و رسانه های اصلاح طلب غالباً این پیامک را دریافت کرده اند، تاکنون خبری از دریافت آن توسط  همکاران رسانه های اصول گرا شنیده نشده است.
اکثر فعالان رسانه ای این پیامک  از ساعت ۱۹ امروز دریافت کرده و پیش از آن و از ساعت ۱۷ عصر،  توسط برخی از فعالان سیاسی و حزبی دریافت شده بود.
فعالان دانشجویی، حوزه زنان، کودکان، حوزه نشر و ادبیات کودک و خانواده های زندانیان سیاسی نیز  آن را پیش از ساعت ۵ عصر به وقت تهران در یافت کرده اند.
پس از پیگیری های خبرنگارانی که پیامک هشدار آمیز را در یافت کردند، مشخص شد که وزارت ارشاد، دفتر سخنگوی دولت، نوبخت، دفتر حسام الدین آشنا و علوی وزیر اطلاعات از ارسال چنین پیامی اظهار بی اطلاعی کردند. دفتر شهین دخت مولاوردی نیز تنها به روزنامه نگاران و فعالان حوزه زنان توصیه کرد تا دریافت چنین پیامی را با وکلای خود درمیان بگذارند. photo_2016-06-30_21-14-35
برخی از روزنامه نگارانی که این پیامک را دریافت کرده اند، تصمیم دارند روز شنبه با مراجعه به پلیس فتا به دلیل ایجاد ارعاب و تهدید علیه مالکین این چهار خط تلفن شکایت کنند.
این برای اولین بار است که مسیج های این چنینی به جای اس ام اس سنتر از طریق شماره تلفن های شخصی فرستاده می شود. یکی از این شماره ها دارای حساب در اپلیکشین «ایمو» است.

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

تهدید بیش از ۷۰۰ نفر از فعالان رسانه ای و سیاسی

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »